ÇORLU TİCARET VE SANAYİ ODASI

EN DE

81 İle Akademik Danışman Atanması

5 Mayıs 2014
81 İle Akademik Danışman Atanması

Türkiye'de yerel ölçekte doğru politikaların tasarlanması için Odalara ve Borsalara önemli bir rol düşmektedir. Türkiye ekonomisinin hedeflerine ulaşabilmesi için hem iş dünyasının talep ve ihtiyaçlarının yakından takibi, hem de yerel kalkınma gündeminin sağlıklı biçimde tespiti büyük önem arz etmektedir. Bu kapsamda yerel düzeyde güncel ve sağlıklı veri ve bilgiye erişim konusunda ciddi sıkıntılar bulunmaktadır. Türkiye'nin tamamında örgütlü olan Odaların ve Borsaların yerel veri ve bilgi üretme ve strateji oluşturma kapasitelerini geliştirmeleri, Türkiye'deki önemli bir eksikliğin giderilmesine yardımcı olacaktır.

Camiamızın akreditasyon sürecinde üyelerine verdikleri hizmet kalitesini artıran Odalar ve Borsalar, böylece illerinde alınacak kararlarda da inisiyatif kullanabilecek, aynı zamanda illerindeki ve bölgelerindeki ekonomik kalkınmada da söz sahibi olabileceklerdir.

Birliğimizce bu dönemde, hem üniversite-iş dünyası işbirliğini geliştirmek hem de yerel strateji geliştirme ve veri üretme kapasitesi inşası amacıyla 81 ile akademik danışman atanması planlanmaktadır.

Akademik danışmanlar, Odaların ve Borsaların kurumsal kapasitesi ve yerel veri üretim kapasitesi inşasına katkı verecekler, il ve ilçelerde faaliyet gösteren tüm Odalara ve Borsalara danışmanlık hizmeti sağlayacaklardır.

Belirli kriterler aranan akademik danışmanlara göreve başlamadan önce Birliğimiz merkezinde ve TEPAV'da Haziran ayı içerisinde eğitimler verilecektir. Eğitimlerini tamamlayan akademik danışmanların Temmuz 2014 itibariyle göreve başlamaları planlanmaktadır.

Akademik danışmanlara verilecek eğitimlerde; Birliğimizin kurumsal yapısı ve faaliyetleri, TOBB ETÜ, TEPAV ve diğer iştiraklerin çalışmalarına yer verilecek, Türkiye ve dünya ekonomisi, Türk dış politikası, bölgesel rekabet gündemi gibi konulara ağırlık verilecektir. Ayrıca ilgili kamu kurumlan da eğitimlerde akademik danışmanlarla bir araya geleceklerdir.

Verilecek eğitimlerde akademik danışmanlara görev ve sorumlulukları da ayrıntılı bir şekilde anlatılacak, bilahare Odalar ve Borsalar nezdinde de eğitimler verilecektir.

Akademik danışmanların Odalara ve Borsalara ana başlıklar şeklinde aşağıda özetlenen hizmetleri vermeleri planlanmaktadır;

1- Açıklanan ekonomik verilerin yorumlanması ve il ekonomisine etkileri konusunda ildeki tüm Odaları ve Borsaları bilgilendirmek,

2- Güncel gelişmeler hakkında ildeki tüm Odaları ve Borsaları bilgilendirmek,

3- Ekonomik ve sosyal araştırmalar konusunda TEPAV ile eş güdüm içinde çalışmak,

4- TOBB ile Odalar ve Borsalar tarafından illerden toplanması planlanan veriler için saha organizasyonunu oluşturmak, verilerin sağlıklı bir şekilde toplanmasını sağlamak, toplanan verilerin kontrolünü sağlamak ve iletmek,

5- Odalara ve Borsalara, AB hibe ve destekleme programlarına, Kalkınma Ajanslarına ve benzeri kuruluşlara yapacakları proje başvuruları için proje yazma, takip etme ve yönetimi için destek olmak ve katkı sağlamak,

6- Hukuki düzenlemeler hakkında Oda ve Borsa görüşlerine katkı sağlamak,

7- İle ve bölgeye yatırım çekilmesi için yurt dışından veya il dışından gelen heyetlere il ekonomisine ilişkin bilgi sunmak,

8- Oda ve Borsa başkanları tarafından davet edildikleri toplantılara katılmak.

Akademik danışmanlar, idari olarak TEPAV'a bağlı olacak, ilde Odaların ve Borsaların, merkezde ise TOBB'nin ve TEPAV'ın ihtiyaçlarına yönelik hizmet sağlayacaktır. Akademik danışmanların performansları ve Odaların ve Borsaların Yönetim Kurulu Başkanlarının akademik danışmanlardan memnuniyetleri periyodik olarak ölçülecektir.

EKLER:

1) Akademik Danışman Belirleme Kriterleri

2) Akademik Danışman Başvuru Formu

3) Örnek Mutabakat Zaptı

 

AYRINTILI BİLGİ VE FORMLARIN GÖNDERİMİ İÇİN:

O. Fatih SOYSAL

Reel Sektör Araştırma Geliştirme ve Uygulama Daire Bşk.

Tel: 0 312-218 24 05 Cep Tel: 0532- 612 70 62.

Faks: 0 312-218 24 09 E-posta: [email protected]