ÇORLU TİCARET VE SANAYİ ODASI

EN DE

Misyon & Vizyon

MİSYON

Gelişen rekabet ve teknolojik şartların gerekliliklerini takip ederek, bölgemizdeki ticaret ve sanayinin gelişiminde öngörülü, planlayıcı ve uygulayıcı olarak aktif rol oynamak, Güçlü lobi faaliyetleri gerçekleştirerek bölgesel, ulusal ve uluslararası iş dünyasında etkin olmak, Sosyal faaliyetler gerçekleştirerek tüm paydaş gruplarına fayda sağlamak.


 

VİZYON

2025  yılına kadar inovatif çalışmalarımızla sanayi ve ticaretin gelişimine katkı sağlamak ve bölgemizin sosyoekonomik kalkınmasında etkili rol oynamak

MOTTO'muz

Mükemmelliğe doğru






Kalite Politikası

KALİTE POLİTİKASI

 

Çorlu TSO, Üyelerine hizmetlerinde kanun ve yönetmelikler çerçevesinde TS-EN-ISO 9001 Yönetim Sistemini benimseyerek;

*Stratejik amaçlarımıza ulaşmak için planlanan hedeflere yönelik risk, fırsat ve kaynakları belirleyerek gerçekleşmesini ve izlenmesini,

*Yerine getirmekle yükümlü olduğu görevlerini ve Stratejik hedeflerini hızlı, doğru ve etkin biçimde gerçekleştirerek ve sürekli iyileştirilerek uygulamayı,

*Teknolojik gelişmelere bağlı olarak yenilikleri takip etmeyi, üyelerimize en son teknoloji ile hizmet sunmayı ve sürekli üye memnuniyetini gözetmeyi,

*Tüm faaliyetlerinde sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik anlayışı ile hareket etmeyi,

*Personel Memnuniyetine önem vererek başarı ve takım çalışmasını teşvik ederek teknik alt yapı dahil uygun çalışma ortamı sağlamayı,

*Odanın ekonomik istikrarını, sürdürülebilir gelişmesini, KYS bilincini ve iyi yönetim uygulamalarının kurum içinde yerleşmesi için kurumsallaşma faaliyetlerini, standardizasyonunu ve personelini bu yönde eğitme politikalarını uygulamayı taahhüt eder.

Kurum Kültürü

KURUM KÜLTÜRÜ

 

Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası, tüm faaliyetlerinde kurumsal yönetişim anlayışı ile paydaşlarının ve toplumun beklentilerini karşılamaya özen gösterir.

Odamız, benimsediği kurumsal temel değerler, kendisine duyulan güven, açıklık, iş ve toplum etiği yaklaşımı ile iletişim iklimini korumayı, geliştirmeyi ve hedef kitlelerinde oluşturduğu algıyı yönetmeyi önemser, izler ve uygulamalarına yansıtır.

Politika ve Değerler

MALİ POLİTİKASI
  • MALİ POLİTİKASI

    Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 5174 sayılı Kanunun Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği kapsamında; üyelerinden almış olduğu kayıt ücreti, yıllık aidat, munzam aidat, yapılan hizmetler karşılığı alınan ücretler, belge bedelleri, yayın gelirleri, bağış-yardım, iştiraklerden ve sair gelirlerden oluşan kaynakları ile kanunda belirtilen kuruluş amaçlarını ve kalite politikası kapsamında oluşturulan stratejik ana hedeflere ulaşmak ve alt hedefleri gerçekleştirmek üzere;

     

    *İhtiyaç duyduğu mali kaynaklarını, şeffaflık, hesap verebilirlik ilkelerini esas alarak riskin en az olduğu alanda değerlendirmek.

    * Muhasebe ilkeleri doğrultusunda şeffaflık, doğru bilgi, zamanında bilgi sağlamak adına kurulan sisteme göre düzenli mali raporları ilgili ve yetkililere sunmak.

    * Oda mevcut kaynaklarını iç ve dış müşterisinin memnuniyetine yönelik kaliteli hizmet için en etkin biçimde kullanmak.

    * Oda mevcut kaynaklarını bulunduğu bölgedeki üretimi ve istihdamı destekleyici yönde kullanmak.

    * Yönetimde sağlıklı bir kontrol bilinci oluşturmak ve etkin mali kontrol ortamı sağlamak.

    * Hesapları İnceleme Komisyonunun tespit ve önerileri doğrultusunda Yıllık Cari Bütçeyi hazırlamak ve Meclise sunmak.

    * Oda Stratejik Planı ve Yıllık İş Planı stratejik hedefler kapsamında ki faaliyetlerini, yıllık cari bütçeye göre yürütmek.

    * Genel kabul görmüş muhasebe ilkelerine ve tek düzen muhasebe sistemine göre mali faaliyet gösteren odanın; mali kaynaklarının yönetiminin izlenmesi ve kontrolüne yardımcı olmak üzere zamanında ve doğru mali bilgiler sağlamak.

    * Odanın sahip olduğu varlıkları vadeli mevduat olarak, iştirak olarak ve fon alarak değerlendirmek.

    * Finans sektöründe araştırmalar sonucu kararlar alarak; Odanın finans kaynaklarının daha güçlü olmasını sağlamak.

    * TOBB 5174 sayılı kanun çerçevesinde yasal yolları kullanarak; Odamız mevcut kaynaklarını artırmak.

İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI

ÇORLU TSO İNSAN KAYNAKLARI POLİTİKASI

Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakında takip ederek hızlıca adapte olan çevik yapımız, parçası olduğumuz topluma, var olduğumuz çevreye ve etik değerlere bağlı kurumsal farkındalığımız, davranış biçimimiz olarak benimseyip her anımıza yaydığımız mükemmellik kültürümüz ile, Çorlu TSO olarak tüm paydaşlarımıza değer katmak amacıyla;

 

Sürdürülebilir bir dünya ve insan merkezli, üye memnuniyetini temel alan, kalite, hizmet ve sonuç odaklı bir kurum kültürünü yaşatmak,

 

Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası misyon ve değerlerine uygun yeteneklere erişerek, fırsat eşitliği içerisinde ailemize kazandırmak,

 

Her bir aile üyemizi, odamız strateji ve hedefleri doğrultusunda ölçmek, değerlendirmek ve sürekli olarak geliştirmek,

 

Çorlu Ticaret Sanayi Odası ve kişisel hedeflerini hizalamış, sevgi, saygı, dayanışma içerisinde ve gülen yüzlerle hizmet vererek üyelerimize çözüm ortaklığı yapan, dinamik bir takım oluşturmak,

 

İstisnasız her bir çalışanımızı takımımızın ayrılmaz, değerli bir parçası olarak hissetmek ve hissettirmek.

HABERLEŞME POLİTİKASI

HABERLEŞME POLİTİKASI

 

*Odanın; üyeleri, diğer dış müşteriler/paydaşlar ile şeffaflık anlayışına dayalı ve tutarlı, sıcak ilişkiler kurulmasını sağlamak ve kurulan bu ilişkilerin devamlılığını sağlamak.

 

*Oda hizmetlerinin farkında olmayan, Oda'nın kurumsal gücünün farkında olmayan, Oda'nın ülkemiz için değerinin farkında olmayan kitleye de ulaşmak

 

*Kurum içinde ve dışında temasta bulunulan hedef kitle ile net, anlaşılır, etkili ve güvenli bir iletişim kurmak

 

*Odanın sunduğu hizmetleri; üyelerine, diğer dış müşterilerine/paydaşlarına ve halka en iyi şekilde aktaracak stratejik iletişim planları hazırlamak

 

*Oda'nın görüş ve önerilerini, yürüttüğü çalışmaları ve faaliyetlerini, bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki imkânlardan yararlanarak hedef kitleye ulaştırmak; iletişim araçları konusunda, üyelere ve paydaşlara danışarak en etkin iletişim yöntemlerini belirlemek

 

*İletilecek mesajın içeriğine bağlı olarak, hedef kitleye görsel ve yazılı medya, kurumsal internet sayfası, elektronik posta, sms mesajı, faks, telefon, sosyal medya, posta, bina içi pano iletişim yöntemleri ile ulaşmak

 

*Faaliyetlerini, Oda'nın çeşitli konulardaki görüşlerini, üyelerin mesleki faaliyetlerini kolaylaştırıcı bilgileri, ticaret ve sanayi sektörlerinde meydana gelen ulusal ve uluslararası güncel meseleleri kapsayan yayın organı "Çorlu Ticaret ve Sanayi Gazetesi’ni" aylık olarak yayımlamak ve hedef kitlesine ulaştırmak

 

*Oda'dan ve sektörden haberlerin yer aldığı aylık bültenler yayımlamak ve hedef kitlesine ulaştırmak

 

*Duyurular ve yayınları, Oda'nın faaliyetlerinin amacına ve hedefine yönelik hazırlamak

 

*Kurumsal web sayfasının, Youtube Kanalının ve sosyal medya hesaplarının güncel ve üyelerin ihtiyaç ve beklentilerini dikkate alan bir anlayış ile hizmet vermesini sağlamak

 

*Yönetim Kurulunca belirlenmiş özel gün ve haftalarda Oda'nın kutlama, mesaj, dilek ve temennilerini gazete ilanları, internet sayfası, youtube kanalı, elektronik posta, sms mesajı, sosyal medya yoluyla hedef kitleye ulaştırmak

 

*Odanın Yerel ve Ulusal Basın-Yayında (yazılı, sesli, görsel) yer alan haber arşivinin oluşturulmasını ve muhafaza edilmesini sağlamak.

 

*Yerel ve Ulusal Basın-Yayın (yazılı, sesli, görsel) kuruluşlarıyla, şeffaflık anlayışına dayalı ilişkiler kurulmasını sağlamak ve bu ilişkilerin devamlılığını sağlamak.

 

*Etkin iletişim için, yerel ve ulusal basın kuruluşlarının iletişim bilgilerinin yer aldığı veri tabanını güncel tutmak.

BİLGİ GÜVENLİĞİ POLİTİKASI

BİLGİ GÜVENLİĞİ POLİTİKASI

 

 

ÇORLU TSO' nun sahip olduğu bilgi varlıklarının korunmasını, bu varlıkların Odanın stratejilerine hizmet edecek şekilde yönetilmesini, müşteri ve üyelerinin memnuniyetini sağlayacak bir Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemini etkin bir şekilde çalıştırmayı ve sürekli iyileştirmeyi Bilgi Güvenliği Politikası olarak benimsemiştir.

Bu doğrultuda politikamızın esasları;

  • İçeriden veya dışarıdan, bilerek ya da bilmeyerek meydana gelebilecek her türlü tehdide karşı ÇORLU TSOnun bilgi varlıklarını korumak, bilgiye erişilebilirliği iş prosesleriyle gerektiği şekilde sağlamak, yasal mevzuat gereksinimlerini karşılamak,
  • Yürütülen tüm faaliyetlerde Bilgi Güvenliği Yönetim Sisteminin üç temel öğesinin sürekliliğini sağlamak;

Gizlilik:               Önem taşıyan bilgilere yetkisiz erişimlerin önlenmesi,

Bütünlük:           Bilginin doğruluk ve bütünlüğünün sağlandığının gösterilmesi,

Erişilebilirlik:    Yetkisi olanların gerektiği hallerde bilgiye  ulaşılabilirliğinin   gösterilmesi,              

  • Sadece elektronik ortam da tutulan verilerin değil; yazılı, basılı, sözlü ve benzeri ortam da bulunan tüm verilerin güvenliği ile ilgilenmek.
  • Bilgi Güvenliği Yönetimi eğitimlerini tüm personele vererek farkındalığı sağlamak,
  • Bilgi Güvenliğindeki gerçekte var olan veya şüphe uyandıran tüm açıkların, BGYS Kuruluna rapor etmek ve BGYS Kurulu tarafından soruşturulmasını sağlamak,
  • İş süreklilik planları hazırlamak, sürdürmek ve test etmek,
  • Bilgi Güvenliği konusunda periyodik olarak değerlendirmeler yaparak mevcut riskleri tespit etmek. Değerlendirmeler sonucunda, aksiyon planlarını gözden geçirmek ve takibini yapmak.
  • Sözleşmelerden doğabilecek her türlü anlaşmazlık ve çıkar çatışmasını engellemek.
  • Bilgiye erişilebilirlik ve bilgi sistemleri için iş gereksinimlerini karşılamaktır.
RİSK YÖNETİM POLİTİKASI

RİSK YÖNETİM POLİTİKASI

 

Çorlu TSO vizyon, misyon, ve politikaları doğrultusunda oluşturulan Risk Yönetimi Politikası ile Odamızın varlıklarının ve değerlerinin korunması, risklerin bertaraf edilmesi ile birlikte yasal gerekler doğrultusunda hareket etmeyi, iç ve dış paydaşların güvenini kazanmayı ve sürekli iyileşmeyi amaçlıyoruz.

 

Bu amaç doğrultusunda;

 

  • Varlıkların değerlerinin korunması, operasyonel güvenlik ve sürdürülebilirlik esaslarına dayanan, stratejik hedeflere uyumlu bir risk yönetim sistemi oluşturulması ve uygulanmasını,
  • Odamızın varlığını, gelişmesini ve devamını tehlikeye düşürebilecek risklerin teşhisini,
  • Tespit edilen risklerle ilgili gerekli önlemlerin uygulanması ve riskin yönetilmesini,
  • Odamızın etkinliğini artırabilecek fırsatların belirlenmesini,
  • Hedeflerimiz üzerindeki belirsizlik etkisi olarak tanımladığımız risk ve fırsatlarımızı tüm süreçlerimizin bir parçası görerek etkin bir şekilde yönetilmesini,
  • Gerekli faaliyet planlarının önceden oluşturulması ve sürekli iyileştirilmesini,  
  • Belli periyotlarda raporlamalar yapılmasını,
  • Risk Komitesinin hazırladığı raporlar ile performans ölçümü yapılmasını,
  • Etik ilkelere bağlı kalınmasını,
  • Üst yönetimin gerekli alt yapı ve kaynağı sağlamasını,
  • Risk yönetimi ile ilgili sorumlulukların tanımlanması ve paydaşların farkındalığını artırmaya yönelik faaliyetler yapılmasını taahhüt ediyoruz.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ POLİTİKASI

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ POLİTİKASI

 

Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası, kalite değerleri çerçevesinde, güvenilirlik, dürüstlük, liderlik, ilkelerine bağlı, üye odaklı yönetim anlayışı ile;

 

  •   Odamıza ulaşan şikayetlerin şeffaf, objektif, adil, hesap verilebilir ve gizlilikle ele alındığını,
  •   Müşterilerimizin şikayet, talep, başvuru ve önerilerini Odamıza kolaylıkla ve ücretsiz iletebildiğini,
  •   Kendimizi müşterinin yerine koyarak, empatik yaklaşım ile hizmetlerimizin verildiğini,
  •   Müşteri memnuniyetinin temelinde çalışanlarımızın olduğunu, aynı şikayetin tekrar oluşmaması için gerekli düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirildiğini,
  •   Teknolojiyi yakından takip ederek müşteri ihtiyaçlarına yenilikçi çözümlerin sağlandığını,
  •   Müşterilerimize sunulan hizmetlerde en hızlı reaksiyon süresinin sunulduğunu,
  •   Şikayetlerin yasal şartlara, kanunlara, yönetmeliklere uygun, sürekli iyileştirmeler ile çözümlerinin sağlandığını,
  •   Şikayetlerin çözümündeki hassasiyetimizi sürekli geliştirildiğini, müşteri şikâyetlerini tüm makul olan çözüm yolları tükenene ya da müşteri memnuniyeti sağlanana kadar takip edildiğini,
  •   Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi şartlarına uygun olarak Odamızın tüm üyeleri, çalışanları ve diğer paydaşlarına taahhüt ederiz.
SOSYAL MEDYA POLİTİKASI

Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası;

  • Sosyal Medyayı dijitalleşen dünyanın en etkin, en etkili haber ve iletişim aracı olarak görmektedir.
  • İlgili personelin sosyal medya ağlarını etkin olarak kullanabilmesi ve takip etmesi kurum açısından büyük önem arz etmektedir.
  • Sosyal medyayı takip eden ve sorumlu olan personelin ülkemizdeki ve dünyadaki tüm gelişmeleri anında takip etmesi ve takipçilerini bilgilendirmesinin yanında bilgi ve deneyimlerini en üst düzeye çıkarmalarını beklemektedir. 

 

Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası Personeli;

  • Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası’nın kurumsal kültürünün gerektirdiği tüm paylaşımlarda ciddiyet ve hassasiyet ile davranırlar.
  • Genel Sekreterliğin belirlediği isimler dışındaki personel kurumsal hesapları kontrol edemez ve paylaşımda bulunamaz.
  • Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası’nın Sosyal Medya paylaşımlarında kurumsal bütünlüğe aykırı, kurumu maddi ve manevi kayba uğratacak nitelikte haber ve paylaşımlardan uzak dururlar.

 

Sosyal Medya Paylaşımları

  • Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası’nın ilkelerine aykırı; kişileri, kurumları, ırk, etnik köken, cins, kültür ve inançları aşağılayıcı, rencide edici, küçük düşürücü veya hedef gösterici, fotoğraf, video, ses veya gizli bilgi ile belgelere yer verilemez.
  • Paylaşımlarında kaynağın kesin ve net olması için resmi hesapların kendi paylaşımları esas alınmaktadır.
  • Şiddete ve toplumun ahlakına aykırı, insan haklarına aykırı, adaletsizlik ve eşitsizlik içeren paylaşımlara alet olmazlar.
  • Siyasi paylaşımlardan, bu nitelikte paylaşımlardan uzak dururlar ve propagandalara yer vermezler.
  • Paylaşımlar üyelerimizin beklentilerine cevap verebilmek için sade, anlaşılır ve doğru bir şekilde servis edilmektedir.
ENERJİ YÖNETİM POLİTİKASI

Çorlu TSO vizyon, misyon ve politikaları ve yasal gerekler doğrultusunda oluşturulan Enerji Yönetimi Politikası ile enerjinin verimli kullanılması ve enerji tüketiminin azaltılmasına yönelik hedefler odamızın stratejik amaçları arasındadır.

 

Bu amaçlar doğrultusunda;

  • Enerji verimliliğini sağlamak için hedefler oluşturmayı ve sürekli gözden geçirmeyi, amaç ve hedeflerimize ulaşmak için gerekli tüm bilgi ve kaynakları sağlamayı,
  • Faaliyetlerimiz çerçevesinde enerji verimliliği hususunda yasal şartları karşılamayı,
  • Enerji performansını etkileyen, enerji bakımından verimli hizmetlerin tedarik edilmesi, ilgili çalışmalarının yapılması ve bu çalışmaları desteklemeyi,
  • Enerji verimliliği konusunda tüm çalışanlarımızın farkındalığının eğitimler ile arttırılmasını sağlamayı,
  • 5627 sayılı Enerji Verimliliği Kanunu ve Enerji Kaynaklarının ve Enerjinin Kullanımında Verimliliğin Artırılmasına Dair Yönetmelik esaslarına göre enerji verimliliğini artırıcı projeler, enerji bakımından verimli hizmetlerin tedarik edilmesini teşvik etmeyi, bilgilendirmeyi ve desteklemeyi,
  • Enerji yönetim sisteminin, sürekli gelişim stratejisi ile tüm kurumsal yönetim sistemlerine entegre olmasını sağlamayı ve gözden geçirme faaliyetlerini sürekli kılmayı,
  • Enerji verimliliğimizi ve performansını sürekli iyileştirmeyi ve geliştirmeyi,
  • Enerji yönetim sistemi politikamız olarak benimseriz.
İNOVASYON POLİTİKASI

Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası olarak stratejik planlarımız, amaçlarımız, hedeflerimiz, stratejilerimiz ile misyonumuz, vizyonumuz, kanun ve yönetmelikler ışığında ISO 56002 İnovasyon Yönetim Sistemi’ni benimseyerek bu çerçevesinde hazırlanan İnovasyon Politikası ile;

 

  • Stratejik planlarımıza, amaçlarımıza ve hedeflere ulaşmak için inovasyonun önemini anlamak ve teşvik etmek için liderlik ederek çalışma ekibimiz ile birlikte örnek olmayı,
  • Temel paydaşlarımız olan Oda Organlarımız, Oda personelimiz ve üyelerimiz ile birlikte tüm ilgili tarafların ihtiyaç ve beklentilerine karşılık verecek şekilde şeffaf ve işbirlikçi bir ortam oluşturarak Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası liderliğinde verilen tüm hizmetlerimizde inovasyon süreçlerine rehberlik etmeyi ve katkıda bulunmayı sağlamayı,
  • Her türlü inovatif faaliyeti tüm iç ve dış paydaşlarımıza katma değer sağlayacak şekilde ve hizmet çeşitliliğimizi geliştireceğimizi, yenilikçi ve uygulama geliştirici bir bakış açısı ile ilgili tüm taraflara bu konuda farkındalık yaratmayı, inovatif hedefler oluşturmayı, sürekli gözden geçirmeyi, amaç ve hedeflerimize ulaşmak için gerekli işgücü, insan kaynağı, ekipman ve diğer her türlü kaynağı; etik değerlerimiz ile sürdürülebilir bir şekilde eşit ve tarafsız olarak inovasyon temelinde kullanmayı,
  • Tüm bu faaliyetleri gerçekleştirirken inovasyon yönetimini benimseyerek bu minvalde tüm iş ve işlemleri gerçekleştireceğimizi,
  • Riskleri de öngörerek tüm faaliyetlerimiz çerçevesinde inovatif faaliyetler hususunda tüm yasal şartları karşılamayı ve fikri ve mülkiyet haklarına uygun olarak hareket edileceğini,
  • Bölgemizde tüm paydaşlarımızla birlikte bir inovasyon kültürü oluşturarak işbirliği, bilgi paylaşımı ve yenilikçi çözümlerin geliştirilmesini teşvik etme amacıyla, yenilikçi fikirlerin paylaşımlarını teşvik etmek için açık bir iletişim ortamı kurduğunu,
  • İnovasyon Yönetim Sistemi parametrelerinin sürekli gelişim stratejisi ile tüm kurumsal yönetim sistemlerine entegre olmasını sağlamayı ve gözden geçirme faaliyetlerini sürekli kılmayı, inovasyon performansını sürekli ölçmeyi, iyileştirmeyi ve geliştirmeyi taahhüt ederiz.
TEMEL DEĞERLER (POLİTİKASI)

Üye Memnuniyeti Odaklılık

  • Hizmetlerimizi tasarlarken üyemizin gözüyle bakarız.
  • Verdiğimiz hizmetlerin amacını üyelerimizin faaliyetlerini kolaylaştırmak olarak tanımlarız
  • Kurumsal ve bireysel önceliklerimizi, üyelerimizin beklenti ve öncelikleri ile hizalarız
  • Üyelerimizin ihtiyaç, beklenti ve memnuniyetleri ile ilgili her fırsatta geri bildirim ister, fikrilerini alır gerekli aksiyonları hızlıca hayata geçiririz
  • Güler yüzle hizmet verdiğimiz üyelerimizi odamızdan gülen yüzlerle uğurlarız

 

Çözüm ve Sonuç Odaklılık

  • Mükemmeliyeti kendimize örnek alır, üyelerimizi de bu yönde bizi takip etmek üzere motive ederiz.
  • Yaptığımız işin sonucunu paydaşımızda yaratacağı değere göre tanımlarız
  • Neden olamayacağına değil, nasıl yapılacağına odaklanarak sorun değil çözüm üretiriz.
  • Kendimize zorlayıcı mükemmeliyetçi hedefler belirler;
  • Tüm zorluklara rağmen sonuca odaklanır,
  • Azim ve kararlılığımızla oda çalışanlarımız ve üyelerimiz ile birbirimize örnek olur,
  • Önümüze çıkan engeller karşısında alternatif çözümler üretir,
  • Her koşulda sonuca ulaşmak için sorumluluk alırız.

 

Yenilik ve Gelişime Açıklık

  • Odacılık alanında ulusal ve uluslararası yenilikleri, iyi uygulamaları takip eder, fırsatları görerek odamıza uyarlarız
  • Ticaret, sanayi ve teknoloji alanındaki gelişmeleri yakından izler, kendimizi hizaladığımız gibi üyelerimizi de bilgilendiririz
  • Üyelerimiz ile yakın iş birliği yaparak gelişim ihtiyaçlarını gözler, gerekli eğitim, proje ve destek faaliyetlerini planlarız.
  • Daha iyiye ulaşmak için, politika ve uygulamalarımızın yapıcı şekilde sorgulanmasını, yeni fikirleri ve değişimi teşvik ederiz
  • Asla önyargılı davranmaz iş yapış biçimlerimizi sürekli olarak sorgular ve mükemmeli ararız

 

Kalite Odaklılık

  • Hızlı, kusursuz, etkin ve sürdürülebilir hizmet sunmayı temel önceliğimiz biliriz.
  • Paydaşlarımızı sürekli dinleyerek beklentileri doğrultusunda kaliteyi her defasında tekrar tanımlarız
  • İşlerimizi ilk seferde doğru yapmak için hatalarımızı gelişim fırsatı olarak görürüz.
  • Sorun ve hataların kök nedenlerini araştırır, kalıcı ve proaktif çözümler üreterek her zaman mükemmele ulaşmayı hedefleriz.

 

 

Güvenilirlik

  • Tüm paydaşlarımızla ilişkilerimizde her zaman tutarlı ve dürüst davranırız
  • Verdiğimiz sözleri tutar, elimizden geleni değil fazlasını yaparız
  • Üyelerimizin menfaatlerinin gözetir, adil davranmayı ve fırsat eşitliği sağlamayı ilke biliriz
  • Her durumda sorumluluk alanımız ile ilgili açık, şeffaf ve hesap verebilir davranışlar sergileriz.

 

Sürdürülebilirlik

  • Daha mutlu, yaşanabilir bir Dünya ve Çorlu’ ya katkı sağlama temel prensibimiz ile bütün paydaşlarımızı;
  • Ekonomik Kalkınma
  • Sosyal Kalkınma
  • Çevrenin Korunması

 

Konularında eğitip bilinçlendirmek için tüm fırsatları değerlendirir ve uygulamalar konusunda teşvik ederiz.

  • Odamızda benimsediğimiz ve yürütmekte olduğumuz;
    • Sosyal Sorumluluk
    • Doğal Kaynak Tüketimi ve Atık Yönetimi
    • Çevre Yönetim Sistemi

 

Politika ve uygulamalarımız ile tüm paydaşlarımıza örnek olur ve öncülük ederiz.

ÇORLU TİCARET VE SANAYİ ODASI KVKK - KİŞİSEL VERİ SAKLAMA VE İMHA POLİTİKASI

SWOT (GZTF) Analizi

ÇORLU TSO 2022- 2025 KURUMSAL SWOT (GZTF) Analizi


GÜÇLÜ YÖNLER

G1. Bölgenin en büyük Ticaret ve Sanayi Odası olmasının yanı sıra prestijli, itibarlı ve kurumsal kimliği ile güvenilir bir oda olması

G2. En önemli paydaşı olan üyelerinin memnuniyetine odaklanmış, adil davranmayı ve fırsat eşitliğini temel alan; açık, şeffaf ve hesap verebilirlik bakış açısı ile güçlü bir kurum olması,

G3. Sürdürülebilirliği ve bu sürdürülebilirlik amaçlarını kendi temel değerleri içerisinde esas alan bir etik anlayışına sahip çevreci bir oda olması

G4. Eğitimli, donanımlı, sürekli iyileşme ve gelişime açık tecrübeli personel ve yöneticilerin görev alması ile yenileşmeye ve değişime uyum sağlama konusunda yetenekli bir oda olması

G5. Mükemmelliğe Doğru mottosu ile hareket ederek altı adet sistem belgesinin yanı sıra EFQM Üstün Performansta Yetkinlik 4 Yıldız Belgesi ve uzun yıllardır uyguladığı TOBB Akreditasyon Sistemi ile hizmet kalitesini sürekli olarak arttıran bir oda olması

G6. Teknolojik altyapısı ve teknolojiyi kullanma becerisi olan bir oda olması

G7. Bütün ilgili tarafların, ihtiyaç ve beklentilerini karşılayabilecek ve tek merkezden erişilebilen üst düzey fiziki yapıya sahip hizmet binası olan bir oda olması

G8. Proje ve proje yönetimi aşamalarında öncü ve başarılı bir oda olması olmak

G9. Üyelerinin ihracat potansiyellerini araştıran ve ihracat kapasitesini geliştiren ve artıran, bölgeye değer katan lider kurum olması

G10. Hizmet çeşitliliği yanında bu hizmeti zamanında ve kaliteli bir şekilde veren bir oda olması

G11. Birbirleri ile koordineli, etkin ve verimli çalışan Yönetim Kurulu, Meclisi ve Meslek Komitelerinin yer aldığı bir oda olması

G12. Kamu kurumları, yerel yönetimler ve özel sektör dahil paydaşlarının büyük çoğunluğu ile işbirliği içinde olması ve kilit noktalarda aktif görev alan organ üyeleri ile itici bir güç konumunda olması

G13. Web sitesi, sosyal medya, iletişim ve tanıtım stratejileri ve diğer tüm iletişim araçlarını etkin kullanması ve bünyesinde kurduğu yazılım sistemi ile üyeleriyle olan etkileşimini sürekli artan ve arttıran bir oda olması

G14. Etkinlik ve organizasyon faaliyetleri ile sektörel bazda üyelerini bir araya getirebilen ve bu anlamda ikili görüşmeler yolu ile işbirliklerini artıran, ilgili tarafların ihtiyaç ve beklenti analizlerine göre etkin ve sonuç odaklı çalışmaları sayesinde üyeleri arasında köprü vazifesi gören oda olması

G15. Odanın bünyesinde yapımı 2024 yılının başında tamamlanan Trakya Teknoloji-Geliştirme Merkezi (TEKMER) ile teknoloji geliştirmede cazibe alanı yaratan bir oda olması

ZAYIF YÖNLER

Z1. Odanın çok amaçlı bir sosyal tesisinin olmaması

Z2. Kurumsal Sosyal Sorumluluk projelerinin olmayışı

Z3. Oda üyelik bilincinin istenilen düzeyde olmaması

FIRSATLAR

F1. Çorlu’nun lojistik konumu, ulaşım ağlarına erişimi, sanayi yoğunluğu ve üniversite potansiyeli

F2. Artan üye niteliği ile üyelerin değişen hizmet ihtiyaçları ve yeni iş alanları potansiyeli

F3. Kamu kurumlarında e-imza uygulaması ve teknolojik yenilikler sayesinde hızlı hizmet imkânı

F4. Avrupa Serbest Bölgesi ve Organize Sanayi Bölgelerinin varlığı ve ulusal/uluslararası yatırımcılara cazibe alanı olması

F5. Üye yapısının ulusal ve uluslararası marka olmuş firmalardan oluşması

F6. Üyelerimizin Ar-Ge ve İnovasyon yapısının bulunması ve geliştirilebilir olması

F7. ISO 500 içerisinde bulunan çok sayıda firmanın odamıza üye olması

TEHDİTLER

T1. Çevre kirliliği, küresel ısınma gibi çevreye verilen zararın artması

T2. Bölgenin yoğun göç alması nedeni ile niteliksiz iş gücünün artması.

T3. Nüfus artışına bağlı güvenlik yetersizliği

T4. Yer altı su kaynaklarının hızla tükenmesi

T5. Deprem bölgesinde yer alması

T6. Bölgedeki hızlı gelişme sonucunda ortaya çıkan çevre sorunları, çarpık kentleşme

T7. Sanayi Kuruluşlarının Merkezlerinin İstanbul’da oluşu

T8. Plansız girişimcilik

T9. Odamız üyelerinin “Nitelikli Ara Eleman” ihtiyacı

T10. Bölgedeki Aidiyet duygusunun zayıflığı

T11. Enerjinin verimsiz kullanılması

T12. Bulunduğumuz bölge konumu itibari ile bazı teşviklerden faydalanılamaması.

T13. Ekonomideki değişkenlik

T14. İlçe statüsüyle idare edilemeyecek büyüklükte bir ilçe olması

T15. Çorlu’da birden çok fakülteye sahip üniversitenin bulunmaması

T16. Salgın Hastalıklar (COVİD 19)

T17. İlçe bazında güncel istatistiki bilgilere ulaşılamaması