Çorlu TSO Yönetimi, Kapıkule Tır Parkı´nın Açılışına Katıldı
Gümrük ve Turizm İşletmeleri Ticaret A.Ş (GTİ) tarafından yaptırılan ve Kapıkule Gümrük Kapısı önündeki TIR sürücüleri için modern ve güvenli bir bekleme alanı oluşturacak, Kapıkule TIR Parkı; Gümrük ve Ticaret Bakanı Cenap Aşcı, Sağlık Bakanı Dr. Mehmet Müezzinoğlu, Edirne Valisi Dursun Ali Şahin, Kırklareli Valisi Esengül Civelek, Edirne Belediye Başkanı Recep Gürkan, TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu ile çok sayıda oda ve borsa başkanının katılımıyla 9 Ekim 2015 Cuma günü hizmete açıldı.
Açılışa; Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası (Çorlu TSO) Yönetim Kurulu Başkanı Enis Sülün, Yönetim Kurulu Üyeleri; Cevat Sevim ve Hüseyin Ersoy'da katılımda bulundular.
AVRUPA'DA Kİ TAŞIMACILIĞIN YARISINI ÜLKEMİZ TAŞIMACILARI GERÇEKLEŞTİRİYOR
Gümrük ve Ticaret Bakanı Cenap Aşcı; Basit bir hesapla 2023’teki ihracat rakamımız şimdikinin 3,5 katı olacaktır. Şu anda Kapıkule’den günde 750-800 tır geçiyor. Bunu 3,5 ile çarparsanız 2023'te Kapıkule’den minimum 2,500 TIR'ı geçirmemiz gerekiyor. Dolayısıyla 2,500 TIR'ın geçeceği kapıyı yapmak, buralara hizmet vermek bizim boynumuzun borcudur. Onun için büyük Ülke olarak hedeflerimizi yüksek koyacağız. Avrupa’da ki TIR taşımacılığının yarısını Ülkemiz taşımacıları gerçekleştiriyor. Bunu da Kapıkule’den, Hamzabeyli’den, İpsala’dan yapıyorlar. İnşallah yakında Dereköy’den yapacaklar. Dereköy’den TIR taşımacılığı çalışmalarımız tamamlandı, yakında geçişler başlayacak, açıklamalarını kullandı.
KAPIKULE DÜNYA'NIN EN BÜYÜK İKİNCİ KARA SINIR KAPISIDIR
Açılış töreninde konuşan TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu, TOBB olarak 2009 yılında Kapıkule Sınır Kapısı’nı modernize ederek hizmete açtıklarını hatırlatırken; Şimdi de Kapıkule Sınır Kapısı bünyesinde faaliyet gösterecek olan ve 7 ay önce inşaatına başladığımız TIR Parkını açıyoruz, dedi.
TOBB olarak Edirne’ye her zaman çok önem verdiklerini açıklayan Hisarcıklıoğlu, bu kapsamda Edirne’ye beş büyük yatırım yaptıklarını anlattı. Hisarcıklıoğlu; Birincisi tarihi mirasımız Selimiye’ye yatırımdı. 2005 yılında büyük bir restorasyondan geçti ve yenilendi. Bu restorasyonun tamamını camiamız olarak biz üstlendik. İkinci yatırımı Kapıkule’de yaptık. Kapıkule Sınır Kapısı ülkemizin ihracatı için en önemli geçiştir. Çünkü ihracatımızın yarısını Avrupa ülkelerine yapıyoruz. Buna rağmen Kapıkuleye yıllarca yatırım yapılmamıştı. Geçişler sıkıntılı ve çok yavaştı. Gurbetçilerimizin ve Edirne’ye gelen yabancıların geçişi de ayrı bir işkenceydi. 2007 yılında Kapıkule sınır Kapımızı modernize ettik. Modernize ettiğimiz günden bu güne kadar Kapıkule’den 4 milyon TIR ve tam 40 milyon yolcu giriş-çıkış yaptı. Bu sayede Kapıkule, işlem hacmi bakımından Dünyanın en büyük ikinci kara sınır kapısı haline geldi, açıklamasında bulundu.
KAPIKULE TÜRKİYE'NİN DIŞ TİCARETTEKİ YÜKÜNÜ ÇEKMEKTEDİR
TIR parkının Edirne için çok büyük bir ihtiyaç olduğundan söz eden TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, Türk insanının Avrupalıdan, Amerikalıdan eksiği bulunmadığını vurgulayarak; Avrupa’da ki insan hangi hizmeti görüyorsa, hangi şartlarda iş yapıyorsa benim insanım da en az o standartta hizmet görmeye layık. İşte biz bu yatırımı bunun için yaptık. Düşünün Kapıkule ihracatımızın yükünü çekiyor. Ülkemizin en büyük, Dünyanın da ikinci büyük sınır kapısı. Sadece 2014 yılında Kapıkule’den toplam 480 bin TIR geçiş yapmış. Yani Kapıkule Türkiye’nin ihracatının, dış ticaretinin yükünü çekmiş. Bu ihracatı, zenginliği üreten firmalarımıza ve o Türk ürünlerini taşıyan cefakar TIR şoförlerimize borçluyuz. Ama buna rağmen hem firmalarımız, hem şoförlerimiz sağlıklı koşullar olmadığı için ilave sıkıntılar yaşıyordu. Siz bunun en yakın şahidisiniz. Televizyonlarda haberlere bile konu oluyor. Kapıkule’de kilometrelerce TIR kuyruğu var diye. Bu kuyruklardan dolayı Türk özel sektörü olarak navlun maliyetlerimiz artıyordu.Yine bu kuyruklar sebebiyle TIR’larımız Avrupa ülkelerinde takograf cezası yiyorlardı. Bu durum hem TIR şoförlerini hem diğer araçları hem de Edirnelileri sıkıntıya sokuyordu. TIR’larımız, şoförlerimiz yazın sıcakta, kışın soğukta eziyet çekiyordu. Mallarımızı Avrupa’ya taşıyan şoförlerimiz en insani ihtiyaçlarını bile gideremiyordu. Allah aşkına düşünün, 3-4 gün bir yerde beklemek zorundasınız ama lavabo ihtiyacınızı bile giderebileceğiniz bir yer yoktu. Çok açık söylüyorum bu çağ dışı görüntü, Edirne’ye yakışmıyordu. Şimdi inşallah bu sıkıntıların hepsi geride kaldı, dedi.