Çorlu TSO’da “Pazarlama Teknikleri ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi” Gerçekleşti
Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası'nın üyelerine yönelik olarak düzenlediği eğitimler kapsamında Doç. Dr. M. Ömer Azabağaoğlu tarafından bilgilerin verildiği "Pazarlama Teknikleri ve Müşteri İlişkileri Yönetimi Eğitimi" gerçekleşti.
04 Mart 2014 tarihinde Çorlu TSO Konferans Salonu'nda düzenlenen ve farklı meslek grubundan bir çok kişinin katılımda bulunduğu eğitimler hakkında bilgiler veren Doç. Dr. M. Ömer Azabağaoğlu, işletmeler üzerinde pazarlamanın etkisi, müşteri ile şirketler arasındaki bağlantı, üretim ve tüketimin paralelliği konularında detaylı bilgiler verdi.
"PAZARLAMA'NIN ROLÜ GELİŞMİŞ ÜLKELERDE BİLE HİSSEDİLİYOR"
Eğitimin ilk konusu olarak, işletmeler, tüketiciler ve pazarlama konularını ele alan Doç Dr. M. Ömer Azabağaoğlu, "Belirli büyüklükteki bir işletme göz önüne alınırsa, ‘işletme fonksiyonları' olarak anılan bu özelleşmiş faaliyet gruplarının, işletmenin belli başlı bölümleri için temel oluşturdukları görülür. Konumuz olan pazarlama, işletmelerin başarısını sağlayan söz konusu fonksiyonların başında gelir. Ülkemizde ise özellikle uluslararası pazarlara açılan işletmelerde pazarlamanın önemi daha erken farkedilmiş olduğu gibi, yabancı kökenli işletmelerin iç pazardaki etkili rekabeti de bu gelişmeyi hızlandırıcı bir etki yaratmaktadır. Ancak pazarlamanın başarıdaki rolü ve önemi gelişmiş ülkelerde bile yakın zamanlarda kendisini kabul ettirmiştir" ifadelerini kullandı.
"TEKNOLOJİ İLE BİRLİKTE PAZARLAMA DA GELİŞTİ"
Pazarlamanın ortaya çıkış nedeninin yoğun rekabet ortamı olduğunu dile getiren Azabağaoğlu, "Kitlesel pazarlamanın gittikçe pahalı bir müşteri kazanma yolu olması, pazar payının değil müşteri payının önemli hale gelmesi, pazarlamanın gelişmesinde başlıca nedenler arasında yer alıyor. Bunun yanında iletişim teknolojileri ve veri tabanı yönetim sistemlerinde yaşanan gelişmelerde pazarlamanın gelişmesinde önemli rol oynamıştır" dedi.
"MÜŞTERİYİ MEMNUN EDEMEZSENİZ BAŞKASI DEVREYE GİRER"
Eğitimin son bölümünde müşteri memnuniyetinden bahseden Azabağaoğlu, " Müşteri beklentileri beş başlık altında incelenir. Hissedirlik, Güvenirlilik, uyumluluk, güvence, duyarlılık, bir müşteri ile işletme arasındaki en temel bağdır. Eğer siz müşteriyi memnun edemezseniz başkası memnun edecektir. CRM'de başarılı olmanın yolu, müşteriler, maliyetler, iletişim ve kanaldan geçer" diyerek eğitimi tamamladı.