ÇORLU TİCARET VE SANAYİ ODASI

EN DE

Çorlu TSO´da "İhracat Yönetimi ve Pazar Araştırması Eğitimi" Gerçekleşti

6 Mart 2014
Çorlu TSO´da "İhracat Yönetimi ve Pazar Araştırması Eğitimi" Gerçekleşti

Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası ve Avrupa İşletmeler Ağı Çorlu Proje Ofisi tarafından düzenlenen "İhracat Yönetimi ve Pazar Araştırması Eğitimi" gerçekleşti.

06 Mart 2014 Perşembe günü Çorlu TSO Meclis Toplantı Salonu'nda düzenlenen ve oldukça yoğun bir katılımın olduğu eğitimde Eğitmen Hakan Akın, ihracat yönetimi, pazar araştırması ve uygulamaları, masabaşı çalışma kaynakları ile müşteri bulma teknikleri konusunda katılımcılara geniş bilgiler verdi.

"İHRACATIN ALTYAPISINDA YÖNETİM VE BÜTÇE ÇOK ÖNEMLİDİR"

İhracatın alt yapısının oluşmasını altı ana başlık altında açıklayan Hakan Akın; "Yönetim, bütçe, insan kaynağı, belgelendirme, bilgi ve yardımcı araç - gereçler ihracatta en önemli unsurlardır. İhracatta iyi bir eğitimin alınması, iş gezileri fuar planlaması yapılması, rakip analizi, eleman istihdamı çok önemlidir. Bu maddelerin yanı sıra, kapasite artırımı ve ucuz hammadde imkanlarının araştırılması bir ihracatın olmazsa olmazıdır" ifadelerini kullandı.

"PAZAR ARAŞTIRMA SÜRECİNDE İHTİYAÇLARIN BİLİNMESİ GEREKİYOR"

Pazar hakkında açıklamalarda bulunan Hakan Akın; "Ürün veya hizmeti satın alma potansiyelli alıcıların yerleşik olduğu ülke grubu, ülke veya şehirlere pazar denir. Pazar araştırması ise pazarlamacının karşılaştığı ürün, piyasa ve tüketici ile ilgili sorunların çözümüne yardımcı olabilecek bilgilerin sistemli ve objektif bir şekilde toplanması ve analizidir. Pazar araştırma süreci; ihtiyaç, bilgilerin toplanması, analiz konularına dayanır" dedi.

"MASABAŞI ÇALIŞMASI YAPARKEN PAZARI GENİŞLETEBİLİRİZ"

Masabaşı çalışma kaynakları konusunda bilgilendirme yapan Akın, firma içi kaynaklar, referanslar, yurtiçi bilgi kaynakları ve uluslar arası bilgi kaynaklarını kullanarak pazar araştırmasını genişletebiliriz" açıklamasında bulundu.

"MÜŞTERİNİN BEKLENTİLERİNİ KARŞILAMAK FİRMA VE KURUMLAR İÇİN SON DERECE ÖNEMLİDİR

Eğitimin son bölümünde müşteri bulma tekniklerinden bahseden Eğitimci Hakan Akın; " Müşterinin beklentilerine karşılık verebilmek çok önemlidir. Firmanın sağladığı imkanlar, müşterinin ihtiyacını karşılamalıdır. Ayrıca müşterinin beklentileri ve kurumun sağladıkları sonunda tüm ihtiyaçlar karşılanırsa tam bir müşteri memnuniyeti yaratmış oluruz" diyerek eğitimi tamamladı.


 

GÜNCEL