ÇORLU TİCARET VE SANAYİ ODASI

EN DE

Çorlu TSO Üyeleri "Motivasyon ve İletişim Eğitimi"nde Biraraya Geldi

3 Haziran 2014
Çorlu TSO Üyeleri "Motivasyon ve İletişim Eğitimi"nde Biraraya Geldi

Çorlu Ticaret ve Sanayi Odası tarafından düzenlenen ücretsiz eğitimler kapsamında, 03 Haziran 2014 Salı günü Çorlu TSO Konferans Salonu'nda "Motivasyon ve İletişim Eğitimi" gerçekleşti.

Eğitmen Ahmet Erdem'in sunumlarıyla gerçekleşen eğitimde; İletişim, iletişim çeşitleri, empatik iletişim, iletişimde uyum ve ahenk, sözsüz iletişim, beden dilinin etkin kullanımı, yanlış dinleme, etkin dinleme konularında katılımcılara bilgiler verildi.

İLETİŞİM HAYATIN VAZGEÇİLMEZ GEREĞİDİR

İletişimin kısaca özetini yaparak sunuma başlayan Ahmet Erdem, "İletişim bir toplulukta veya bir grupta oldukça önemlidir ve sosyal açıdan olmazsa olmaz bir nitelik taşımaktadır. Kişi, sosyal çevrede sağlıklı ve mutlu bir yaşam sürmek için iletişim kurmak zorundadır. İletişim hayatın vazgeçilmez bir gereğidir.Ayrıca ruhsal - bedensel ihtiyaçları gidermek için iletişim oldukça gereklidir. Toplumsal kanun ve kuralları sağlıklı bir biçimde işletebilmek için gereklidir" ifadelerini kullandı.

EMPATİK İLETİŞİM GRUPLAR ARASI ÇATIŞMALARI ÖNLER

Doğru iletişimin ilk şartı karşımızdaki kişiye empati ile yaklaşmaktır diyen Erdem; "Empatik iletişim kuran bir kişi karşısındaki kişiyi kıracak ve iletişimi olumsuz etkileyecek söz ve davranışlardan kaçınır. Bu tip bir yaklaşım kişilerarası ya da gruplar arası çatışmaları önleyecek en önemli iletişim türüdür" dedi.

SÖZLÜ İLETİŞİM EN AZ İKİ KİŞİ ARASINDA GERÇEKLEŞİR

Sözlü iletişimin iki temel bileşeni vardır ifadelerini kullanan Eğitmen Ahmet Erdem; "Bunlar; konuşmak ve dinlemektir.Sözlü iletişim, en az iki kişi arasında gerçekleşir. Konuşmayı yapan kişi konuyu alçak ve anlaşılır bir ses tonuyla açık seçik anlatmalıdır. Genel olarak toplumumuzda sert bir ses tonuyla, kişiliğe saldıran, suçlayıcı konuşmaların daha çok yapıldığı gözlenmektedir.Sözlü iletişimin ikinci temel bileşeni olan dinlemenin ise iki boyutu vardır. Birincisi fizyolojik, ikincisi ise psikolojik boyutlarıdır. Dinlemenin fizyolojik boyutu duymak, psikolojik boyutu ise anlatmaktır. İyi bir dinleyici,psikolojik boyutlara erişerek konuşulanları anlar. Sözlü iletişimde önemli olan bir tek konuşulanları dinlemek değil, bir de onu idrak edebilmektir. Çünkü sadece fizyolojik dinleme, kişilerin birbirlerine duygu, düşünce ve bilgilerini aktarmak için yeterli olmaz" açıklamasında bulundu.

BEDEN DİLİ SÖZEL OLMAYAN İLETİŞİM ŞEKLİDİR

Beden dili hakkında katılımcılara bilgiler veren Erdem; "Vücut duruşu, jestler, mimikler, yüz ifadeleri ve göz hareketlerinden oluşan zihinsel ve fiziksel faaliyetlerle desteklenen 'sözel olmayan iletişim' şeklidir. Beden dili kullanılarak gönderilen sinyaller, neredeyse tamamen bilinçaltı tarafından algılanarak işlenir ve anlamlandırılır" dedi.

MOTİVASYON BİR ŞEYLERİ YAPMA ARZUSUDUR

Eğitimin son bölümünde motivasyon hakkında bilgiler veren Erdem; "Motivasyon en basit anlamıyla "bir şeyleri yapma arzusudur". Hedef temelli davranışları başlatan, rehberlik eden ve devam ettiren süreçtir. Motivasyon harekete geçmemizi sağlayan şeydir. Susadığınızda suya uzanmak, sevgilinizi memnun etmek için ona hediye vermek, iyi görünmek için güzel kıyafetler almak, bilgi elde etmek için kitap okumak motivasyon sayesinde olur. Motivasyon biyolojik, duygusal, sosyal ve bilişsel (idrak ile ilgili) güçleri içerir. Bu etmenler davranışın oluşmasını sağlarlar. Suya uzanmak biyolojik, sevgilinize hediye vermek duygusal, güzel kıyafetler almak sosyal ve kitap okumak bilişsel bir gücün neticesidir" diyerek eğitimi tamamladı.

 

GÜNCEL